آنتونی فاوچی: «سواره نظام به زودی می‌رسد. سلاح‌ها را زمین نگذارید!»

دو شنبه گذشته شرکت آمریکایی فایزر از اثرگذاری ۹۰ درصدی واکسن تولیدی‌اش خبر داد

دکتر آنتونی فاوچی (چپ)، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده آمریکا- RAJESH JANTILAL / AFP

دکتر آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده، گفت که این کشور در آستانه تایید نهایی واکسن ویروس کرونا است. چند روز پیش شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و شرکت داروسازی آلمانی بیان‌تک اعلام کردند اثرگذاری ۹۰ درصدی واکسن آن‌ها اثبات شده است. 

امیدواری به تولید قریب‌الوقوع واکسن در حالی است که مطابق آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در سطح جهان طی چند هفته گذشته به بیش از ۵۰۰ هزار مورد در روز افزایش یافته است. کشورهایی مانند ایالات متحده و انگلیس در این هفته بالاترین میزان آلودگی روزانه را به ترتیب با بیش از ۱۳۳ هزار و ۳۳۴۰۰ مورد به ثبت رساندند. 

چند کشور مانند فرانسه و آلمان نیز برای مقابله با گسترش سریع این بیماری همه‌گیر، قانون منع آمدوشد وضع کرده‌اند. هم‌زمان با آن چه موج زمستانی ویروس توصیف شده است، بسیاری از کشورهای دیگر نیز در حال بحث درباره وضع قوانین مشابه هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پاسخ به سؤالی درباره واکسن دیگری که توسط مدرنا در ایالات متحده در حال تولید شده است، دکتر فاوچی اعلام کرد که نتایج مشابه نتایج فایزر «در شرف انتشار» است. مدرنا اخیراً گفته است که به زودی آزمایش واکسن خود را تکمیل خواهد کرد. با تکمیل آزمایش، این شرکت می‌تواند مجوز تولید را برای شرایط اضطراری از مقام ناظر آمریکایی دریافت کند. 

دکتر فاوچی که در یک رویداد اینترنتی برای اندیشکده «چاتهام هاوس» مستقر در لندن سخن می‌گفت، اظهار داشت: «سواره‌نظام به زودی می‌رسد. سلاح‌ها را زمین نگذارید.» وی از مردم خواست که به استفاده از ماسک و شستن دست ادامه دهند.   

در سطح جهان، چندین واکسن کرونا در مراحل مختلف توسعه قرار دارند. این شامل آزمایش‌های گسترده‌ای در هند، ایالات متحده، چین و روسیه است. 

در حال حاضر اعلامیه‌های فایزر و بیان‌تک هیجان زیادی ایجاد کرده است. نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون اعلام کرد که دولت وی دوزهای کافی واکسن را برای پوشش یک سوم جمعیت سفارش داده است. هم‌زمان اتحادیه اروپا نیز توافق‌نامه‌ای را برای تهیه ۲۰۰ میلیون دوز اولیه واکسن امضا کرده است. این قرارداد شامل ‌بندی است که امکان اضافه کردن صد میلیون دوز بیشتر را می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان